Koktélparadicsomos clafoutis

A kertben folyamatosan érik a paradicsom, nem tudom, hogy mi történhetett, de koktélparadicsomból rengeteg van :) Csakhogy valamiért szinte az összes piros - a sárga körte alakú tartja magát -, a beígért sárga és fekete változat sehol sincs... De sebaj. Amikor már épp nagyon sok volt egyszerre, elkészítettem Lilla receptjét. Bejövős :)

Hozzávalók, 2 személyre:
  • 20 dkg koktélparadicsom
  • 2 tojás
  • 1 dl tej
  • 1,5 evőkanál tejföl
  • 3 dkg liszt
  • 5 dkg reszelt sajt
  • só, bors
  • apróra vágott friss bazsalikom

A sütőt előmelegítem 190 fokra, egy 22 cm-es kapcsos formát kibélelek sütőpapírral. A sütőpapír azért fontos, mert én nem bízom a kapcsos formában, de ha van porcelán piteformátok, azt elég kivajazni :)
A tojást felverem a tejjel, megy hozzá a tejföl, liszt, só, bors, a sajt fele és a bazsalikom.


A paradicsomot megmosom, leszedem a száráról a bogyókat, majd beleöntöm a tortaformába. A paradicsomra megy a tojásos keverék, a tetejére pedig a maradék reszelt sajt. Kb. 30 perc alatt sült ropogósra a teteje, hagytam kihűlni, mielőtt felszeleteltem. Salátával igazán remek :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések