Kerti jelentés - Július


Ideje jelentem egy kicsit a kertről, mert a múlt héten elég sok dolog átalakult. Szóval, a hátsó kertet már előtte kigazoltam, kiszedtem ami elnyílt, stb, kiszabadítottam a gazból, de most más szintre emeltük a gaz elleni védekezést.  Hősiesen bevallom, hogy a magról vetett zöldségeimet szinte mindet kinyomta a gaz. Mondjuk, nem tudom, hogy miért is lepődtem meg ezen, a szemétdomb szétbontása után az lett volna a furcsa, hogy ha a benne talált töménytelen mennyiségű tarack nem kezd el a finom, porhanyós, laza talajban úgy nőni, mint a gyep... Nem baj, egyrészt most már okosabb vagyok, másrészt mivel azóta kb. 10x felástam már minden négyzetcentit, talán jövőre nem lesz vele ennyi gond. Addig is, az év hátralévő részében talajtakarással védekezek a felesleges növények ellen.

A takaró a kert végében álló ágkupacból és az újonnan levágott ágakból keletkezett egy - három napos - ágdarálás közbeiktatásával. Ezt a takarót terítettük szét a paradicsom és a tökfélék alatt is. 

A fenti képen a Lecsós látható, sok, sok, hatalmas bokorrá nőtt paradicsommal - a manó, az ökörszív és a sárga körte paradicsom már bizonyított, így biztosan kapnak helyet jövőre is a kertben -, bár némely paradicsom elég csalódás volt. Például a fekete és a sárga koktélparadicsom normál koktélparadicsomnak bizonyult, na, de az legyen a legnagyobb bajom :) A palánták végül is nem voltak drágábbak ;) A paprikák kezdenek virágozni, de a kaliforniai fajtával egyáltalán nem vagyok elégedett.  Ültettem még cserepes bazsalikomot is - a magszórás katasztrófális eredménye után... -, három zöldet és két lilát, ezek nagyon jól érzik magukat. Az eprekről ugyanezt nem mondhatom el, de azokkal majd ősszel kell foglalkoznom.

Kicsit távolabb, a kecskerágó alatt van három sütőtök - orange -, ezek szépen fejlődnek.



Sárga-, gömb- és fekete cukkini, dísztök, spárgatök, a háttérben az a furcsa levél a gyömbér - igazán kíváncsi leszek, hogy mennyi lesz alatta végül -, mángold, a kiselejtezett lyukas edényben pedig metélő petrezselyem, amit pár napja vetettem, szóval csodát még ne várjunk :) A babért is felnyírta apa, így levegőt is kap, és szerintem pofásabb is lesz, ha a kis hajtásai kapnak egy kis törődést. Egyébként használtunk már belőle krumplifőzelékhez, isteni aromája van :)
 

A már említett hátsó kert.Van benne vasrózsa, bokorbab, tépősaláta, nincs az a dzsungel-jellege, de a másodvetés talán eredményesebb lett. Ez van, az ember kísérletezik, aztán van, ami nem jön be... :( A komposztáló legalább telik :) És mellette már kukucskál a banánfa, lassan túlnövi. 

Nem a legjobb kép, de azért látjátok a lényeget. Az a fajta kelt ki, amin sok aprócska virág van, a "rendes" nem mutatkozott :(


A fenti bokorbabok egyike, négy ilyen van már a kertben, ez a legnagyobb, lassan virágzik is. Cserépben neveltem őket, csak akkor ültettem ki, amikor már elég nagyra megnőttek - volt rajtuk legalább 4-5 igazi levél -, látszik is rajtuk, hogy sokkal jobban néznek ki, mint a szabadon vetett növények.

 

Amerikai barna tépősaláta. Nekem ízlik, szép nagy levelei vannak, és nem utolsó sorban kikelt szabad földön. Csoda. A következő adag salátámat már előnevelem a zöldség-oviban, a bejegyzés végén arról is mutatok egy - egyelőre nem túl látványos - képet. 

Ha kicsit arrébb lépünk, akkor megmutatom az esővízgyűjtőt - apa megszerelte hétvégén az esőcsatornámat, úgyhogy most már több víz lesz benne, eddig a rekord 350 liter, ami nem is olyan rossz, ha figyelembe vesszük, hogy csak a kistetőről gyűjtötte a vizet -, ezen vannak kosarak, a kosarakban pedig növények. Futóbab, uborka - fürtös -, balkonparadicsom, hajnalka, és - még a képen, azóta már a külön kis ültetvényében - magról vetett bazsalikom.

 Az egészségesebb balkonparadicsom, erről konkrétan olyan 10 deka paradicsomot szedtem le tegnap, még legalább ennyi van rajta és nő is.
 Bazsalikom-ovi. Cserépbe vetett lila bazsalikom, nos, van közte zöld is, de legalább egészségesek :)

 A nap büszkesége, az uborka. Eddig a három tőről már három jól fejlett uborkát szedtem, most pedig úgy látszik nagyon beindult a dolog, mert 5 kis uborkát számoltam meg rajtuk reggel.

Az utolsó kép, a mai munkám, a zöldség-ovi. A ládában vannak a saláták - mindenféle :) tölgylevelű, lollo, tépő, radicchio, jég -, a kisebb cserepekben célka - bordó, amiben nincsenek csíkok és a hagyományos detroit fajta -, a nagy cserépben pedig kapor, mert az lehet, hogy a cserépben is marad, majd meglátom. 

Kertészeti összefoglalóm elvileg egy hónap múlva újra jelentkezik, akkor már jó lenne, ha a zöldség-óvoda is produkálna valamit, és megmutatom, hogy mi lett a bazsalikomültetvényemből - most még nem látványos, de egy hónap múlva már remélhetőleg az lesz, akkor megmutatom az összehasonlító képet is -, és ha eljutok addig, az otthoni kertről is mutatok képeket, mert azt sem felejtettem el :)




Megjegyzések

Iza üzenete…
Nagyon szep a kiskerted!Gazdag termest kivanok es varom a kovetkezo honapi jelentest. :)
mandy tarragon üzenete…
Köszönöm Iza :)
Kati üzenete…
Nekem a balkonon vannak fűszereim, meg piros és sárga balkonparadicsomom, meg csípős paprikám, de a bazsalikomomat megtámadta vmi betegség, nem tudom mi lesz vele.
mandy tarragon üzenete…
Kati: mik a tünetek a bazsalikomodnál? Én is balkonos fűszerekkel kezdtem, most annyira örülök, hogy lett saját kertem :)

Népszerű bejegyzések