Narancsos trüffel






Folytassuk a sütis dobozt, jó?

Ennek a trüffelnek a receptjét egy NLCafés fórumban találtam - amit azóta se találok, még jó, hogy kinyomtattam :) -, ott eredetileg a belsejének is fehércsokit írnak. Eredetileg azzal is szerettem volna csinálni, csakhogy a jól bevált fehércsoki pasztillámból már csak annyi volt, ami a bevonáshoz kellett, szóval inkább megtartottam annak, a belsejébe pedig étcsoki került. Szerintem nem volt rossz csere, sőt, akinek nincs türelme a csokis bevonáshoz, nyugodtan forgathatja kakaóporba, úgy is nagyon finom.

A trüffel időigényes dolog, mert sokat kell hűteni, de meló nem sok van vele szerencsére :)

Hozzávalók, 30 darab trüffelhez:
A trüffelhez:

  • 4 dkg kandírozott narancshéj
  • 20 dkg fekete csokoládé
  • 1 dl tejszín
  • 1 narancs reszelt héja
  • 2 evőkanál narancslé


A bevonathoz:

  • 2 dkg pisztácia
  • narancshéj
  • 20 dkg fehér csokoládé - az eredeti recept csak 15 dkg-ot írt, én 18,5-et olvaszottam fel, mert ennyi volt, és az se volt elég...
  • vagy kakaópor


A fekete csokit olvasszuk fel a tejszínben. Én ezt vízfürdő felett csináltam, de elvileg nem kell így, viszont jobb az óvatosság. Keverjük el benne a narancslevet, az apróra vágott narancshéjat és a narancs reszelt héját. A keveréket simítsuk egy dobozba, majd tegyük a hűtőbe kb. 4 órára. 
A krémet gombócoljuk ki vagy kézzel, vagy kanállal, rendezzük egy tálcára, majd vissza a hűtőbe egy éjszakára, hogy dermedjen.
A bevonáshoz olvasszuk fel a fehércsokit, a pisztáciát vágjuk apróra. A trüffelgolyókat forgassuk meg a csokiban, majd sütőpapírra sorakoztassuk őket. Amíg még nem teljesen szilárd a teteje, szórjuk meg pisztáciával és narancshéjjal.
Ha nem akarod olvasztani a csokit, akkor pedig csak forgassuk kakaóporba. Felhasználásig hűtőben tessék tárolni, hét lakat alatt :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések