Házi Oreo keksz


Mióta nyáron megismerkedtem az Oreo ízével, azóta odavagyok érte. Itthon viszont még nem láttam sehol, úgyhogy eddig kénytelen voltam nélkülözni. A napokban viszont több blogon - ITT meg ITT  és még valahol, sikítson, aki kimaradt -is láttam Oreo-recepteket, szóval, várható volt, hogy én is nekiállok. A Tücsökbogárnál lévő receptet használtam, szerintem nagyon jó, legközelebb egész vékonyra fogom nyújtani, hogy meglegyen az a roppanós textúra, mint az eredetiben. Az íz viszont majdnem ugyanolyan :)


A mintázáshoz a Tom&Jerry-s nyújtófámat használtam. Igen, azt, ami a gyerekmenühöz volt pár hónapja a McDonaldsban. Igen, gyerekes vagyok. De mondtam én, hogy használni fogom :)

Ha esetleg valakit érdekel, hogy hogyan is készül ez iparilag:



Hozzávalók, 35 db Oreohoz:
A tésztához:
  • 22,5 dkg liszt
  • 12,5 dkg holland kakaó - a Lildben szoktam venni, ott gyönyörű fekete kakaót lehet kapni
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1/2 teáskanál sütőpor
  • 12,5 dkg porcukor
  • 12,5 dkg vaj
  • 1 tojás
  • 1 teáskanál vaníliakivonat - ezt más receptekben láttam, Tücsökbogárnál kimaradt

A krémhez:
  • 5 dkg vaj
  • 25 dkg porcukor
  • 4 evőkanál tejszín
  • 1 teáskanál vaníliakivonat


Először a krémet készítem el, mert annak hűlnie kell majd. A vajat kockákra vágom, habosra kevertetem a robotgéppel, majd megy bele a cukor. Amikor a cukor már elkeveredett a vajjal, akkor hozzáadom a vaníliakivonatot és a tejszínt is. Amikor szép sima lett, akkor megy a hűtőbe.
A lisztet, a kakaót, a szódabikarbónát és a sütőport jól összekeverem. A vajat kikevertetem a cukorral, a tojással és a vaníliakivonattal. Amikor már egynemű a massza, kanalanként hozzáadom a száraz összetevőket. Amikor már valamennyire morzsás, magasabb fokozaton összedolgoztatom a tésztát. Kicsit törni fog, de jó ez így, keménynek kell lennie.
Vékonyra nyújtom, és kiszaggatom belőle a kekszeket. 180 fokos sütőben 7 percig sütöm a kekszeket, és megvárom, amíg kihűlnek, mielőtt felszedem. 
Amikor a kekszek teljesen kihűlnek, bele töltöm a krémet. Egy teáskanállal teszek a keksz közepére, rányomom a tetejét, a kinyomódott krémet pedig lehúzom egy késsel. A kész kekszeket dobozba teszem, azt pedig a hűtőbe.

Megjegyzések

Tücsök Bogár üzenete…
Nagyon szépek lettek! :)
Mi lecsúsztunk a mekis hengerről, de evőpálcikánk van! :)
Még soha nem vásároltam Lidlben, de legközelebb a kakaó miatt be fogok nézni. Nagyon szépen köszönöm, hogy megemlítetted!
mandy tarragon üzenete…
Nekem az evőpálcikát nem sikerült levadászni. Narancsfacsarós poharam viszont lett :)
Szerintem érdemes kipróbálni azt a fajta kakaót, nekem nagyon bejött.
Gesztenye receptjei üzenete…
Nagyon klassz lett neked is.

(Az a több blog az enyém és Tücsök Bogáré eddig:-))))
mandy tarragon üzenete…
Köszi Gesztenye :) Igen, ti meg Piszke, bár nála régebbi, meg még valahol láttam, de meg nem mondom hol :)
Gesztenye receptjei üzenete…
Ja igazad van, látod Piszkét kihagytam, pedig a blogomban rá is hivatkozok:-))
Névtelen üzenete…
Ó de jól néz ki. Még sosem ettem ilyen kekszet, biztos fini lehet.
Moha üzenete…
Na indul az Oreo láz, szépek lettek ezek is! Én is kinyomtattam már a receptet, csak meg kell sütni. Mekis hengert kapott a kicsi lány Szepytől, szóval nem állhat utunkba semmi:))
mandy tarragon üzenete…
Gesztenye: belinkeltelek titeket is, hogy teljes legyen a kép :)

araniel: ha szeredet a keserűcsokis dolgokat, akkor biztosan ízlene :)

Moha: hajrá :) Éljen az Oreo!
Cukorka üzenete…
http://www.britishstore.hu/index.php?categoryID=190
itt lehet kapni oreo kekszet...
Lilla üzenete…
nem nagyon édes a 25 dkg porcukrot tartalmazó krémtől? nagyon tetszik ez a keksz, meg a tom&jerrys sodrófámat is bevetném már, de a rengeteg cukor visszatart. a keksz állagát figyelembe véve (beszív-e sok nedvességet a krémből) egyéb javaslat? mascarpone, fehércsoki mittudomén?
Ditta tortái üzenete…
Gesztenyénél is megcsodáltam már,de itt is olyan kívánatos,nagyon szép!:-)
mandy tarragon üzenete…
Katalin: köszi :)

Lilla: a keksz elég keserű a sok kakaó miatt, és nagyon kevés krém van közte - kb. egy fél teáskanálnyi, mert elég sok kijön -, szóval nem túl édes. De szerintem egy fehércsokis krém is jó lehet, nem nagyon szívja meg magát.

Ditta: köszönöm :)
Bianka üzenete…
A te változatod is mesésen néz ki
Lilla üzenete…
asszem nekiállok. 2 napja sütihiányom van. a legközelebb egész vékonyra nyújtom mit takar? mennyire kéne vékonyra szerinted?
remélem van itthon elég cukor (fitness háztartás ez :-))
mandy tarragon üzenete…
Az egész vékony azt jelenti, hogy a mostani próbálkozás kb. pilótakeksz, és akkor ennek a fele lenne becélozva, hogy roppanós legyen. Ha hagyod ilyen 0,5 centis vastagság környékén, akkor meg omlós lesz :)
Lilla üzenete…
nekem persze túl édes (azért el fog fogyni)
az ember meg közölte, hogy hé hol volt eddig ez a süti, és hammnyammm
mandy tarragon üzenete…
Akkor vegyes a fogadtatás :)
Gesztenye receptjei üzenete…
Mandy!
Tényleg nem azért írtam, hogy belinkeljél:-)))
Balázs Sitkei üzenete…
Nagyon köszönöm a receptet, imádom az OREO-t :)
viszont azt szeretném kérdezni, hogy vaníliakivonatot hol lehet venni? :)
Köszönöm a segítséget előre is!! Xx
mandy tarragon üzenete…
Vanília kivonatot delikátesz üzletekben tudsz venni vagy készíthetsz házilag úgy, hogy egy kis üveg vodkába áztatsz bele 4-5 félbevágott vaníliarudat és hagyod állni pár hétig.

Ha nagyon nem kapsz, akkor egy vanília kikapart magjaival vagy vaníliás cukorral helyettesítheted.

Népszerű bejegyzések