Pasta alla puttanesca - VKF XXXVI.

Jamie Oliver úgy nevezi ezt az ételt, hogy "rosszlányok tésztája", maradjunk ennél a magyarításnál :) Amikor sEdith meghirdette az aktuális Vigyázz Kész Főzz témáját, a Világjáró Fazekat, már tudtam, hogy valami olasz lesz a téma. Nem eszünk túl sok halat, ezt az ételt is most készítettem először - remek apropó volt a VKF -, viszont nagyon bejött.
A recept Jamie Oliver Jamie vacsorái című könyvéből van. Ez tőle a kedvenc könyvem, nagyon sok használható recept van benne, ami sajnos a többi könyvéről nem nagyon mondható el... Jamiere jellemző az angol-olasz fúziós konyha, mi is lehetne jobban illő a világjáró fazékhoz, mint ez? :)

Az étel nagyon gyorsan elkészül, de tényleg, mindent össze kell vágni hozzá előre és előkészíteni, mert itt nem játszik az, hogy majd menet közben összeszedem a dolgokat. Komolyan, gyakorlatilag a tészta főzési ideje alatt kész a mártás :)  Valószínűleg innen is ered a neve, mert a lányok munka után percek alatt összeállíthatták vacsorára...
Két dolgot fogok rajta változtatni, ha legközelebb készítem. Az első, hogy valami drágább tonhal konzervet veszek, mert ez már a kinyitáskor olyan volt, mint a macskakaja... Az ízével nem volt gond, de az állaga... Egyébként a Lidlben lehet kapni, ezüst színű dobozban.
A második, hogy egy kicsit több sűrített paradicsomot fogok bele tenni, mert nagyon finom lett tőle.



Hozzávalók, 2-3 személyre:
  • 20 dkg spagetti
  • 1 evőkanál szárított bazsalikom - ha van friss, akkor az még jobb :)
  • bors
  • 1/2 citrom reszelt héja és leve
  • 1 konzerv tonhalfilé
  • 2 szardellafilé - sparban vettem kis konzerv, 6 db van benne
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 marék kapribogyó
  • 1/2 marék fekete olajbogyó
  • chillipehely ízlés szerint
  • 1 marék jó érett koktélparadicsom
  • egy kevés fehérbor
  • 1 evőkanál sűrített paradicsom

A tonhalfilét kitettem egy tálkába, összekevertem a citrom héjával, levével, sóval, borssal, bazsalikommal. Én eleve olyat vettem, ami olajban volt, ha te másmilyent veszel, akkor kell még rá 1-2 evőkanál olaj. Ezt hagyd állni, tedd fel a vizet forrni. Sózd, tedd bele a tésztát.
Amíg a tészta fő, készítsük el a szószt. Az olajbogyót karikázd, a fokhagymát vágd apróra, a paradicsomot felezd. Nekem volt bőven olaj a szardellán, úgyhogy abból csurgattam egy kicsit a serpenyőbe, és ment utána a filé. Amikor szétolvadt, ment rá az olajbogyó, a kapri és a fokhagyma. Ízesítettem chillivel, majd kevergetve pirítottam pár percig.
Ekkor ment bele a paradicsom, a sűrített paradicsom, a fehérbor - egy löttyintésnyi, tényleg nem kell sok - és a tonhal. Kevergettem, kb. 5 perc kellett még neki.
Eddigre kész a tészta, leszűrtem, tettem félre egy kicsit a levéből, összekevertem a tésztát a szósszal és annyit tettem hozzá a főzőléből, hogy kellemesen szaftos legyen a tészta.

Megjegyzések

Bianka üzenete…
Hű de csodás étel és kép
mandy tarragon üzenete…
Köszi Bianka, üdv újra itt :)
Névtelen üzenete…
Nekem tetszik :) Szeretem a tonhalat ebben a formában. De főleg a vöröset nyersen :D
mandy tarragon üzenete…
Most már én is rájöttem, hogy szeretem :)

Népszerű bejegyzések