Hamburgerzsömle


Ha már hamburger, akkor kell, hogy legyen zsömle is, nem igaz? Elsőre Limara fantasztikus pékségét dobta ki a google, úgyhogy nem is kerestem tovább. Mi kispályások vagyunk, csak ketten terveztünk hamburgerezni, úgyhogy megfeleztem a receptben megadott mennyiségeket.
Azt kell mondjam, hogy ezt a receptet arannyal fogom felírni a konyhám falára, ha egyszer lesz, annyira jó. Puha, sütéskor hatalmasra dagad, szerintem GR is össze tenné a két kezét, ha ilyen zsömlébe csomagolnák a húspogácsáit :)

Hozzávalók, 4 db zsömléhez:
  • 1 dl tej
  • 1 evőkanál cukor
  • 20 gramm olaj
  • 1 tojás
  • 50 gramm joghurt
  • 30 dkg liszt
  • 1/2 csomag szárított élesztő
A tetejére:
  • 1 felvert tojás
  • 4 evőkanál szezámmag

Mindent öntsünk a Rabszolga üstjébe, adjuk ki a parancsot, hogy dagasszon, kelesszen. Amikor készen van, kicsit gyúrjuk át, vágjuk négy részre és formázzunk zsömléket. Én ezt úgy szoktam, hogy a széleit mindig a gombóc alá gyűröm, aztán a végén meggörgetem egy kicsit a nyújtódeszkán, hogy szép félgömb legyen. Hagyom duplájára kelni, begyújtom a sütőt 180 fokra. Lekenem felvert tojással, megszórom szezámmaggal és mehet a sütőbe. Kb. 20 perc alatt gyönyörűen feljött és megpirult a teteje is.


Megjegyzések

Bianka üzenete…
Tökéletesek lettek
mandy tarragon üzenete…
És milyen finomak :)
Moha üzenete…
Ugye milyen isteni finom! Én is mindig ezt sütöm az itthoni hamburgerhez, össze sem lehet hasonlítani a bolti vacakkal:)
Chef Viki üzenete…
Fantasztikusak lettek!

Meg kell próbáljam én is :-)
mandy tarragon üzenete…
Moha: tényleg összehasonlíthatatlan :)

Chef Viki: hajrá :)
Kata üzenete…
Mandy ezek gyönyörűek lettek!
Araniel üzenete…
Ezekről a szépségekről a régi hamburgeresek óriási zsömléi jutnak eszembe. De persze ez 10000x finomabb lehet :)
Csibe üzenete…
Meseszépek! A receptet feljegyeztem én is :)
mandy tarragon üzenete…
Kata: köszönöm :)

Araniel: állagra kb. hasonló, csak ez a fajta még puhább :)

Csibe: köszi :) próbáld ki, nagyon finom.

Népszerű bejegyzések