Tiramisu tojás nélkül


Ha nem akarom gyomorszájon rúgni az olasz gasztronómiát, akkor azt mondanám, hogy ez nem is tiramisu, hiszen nincs benne tojás. Viszont kávéba áztatott babapiskóta, mascarponés-konyakos krém van benne, a tetején pedig holland kakaópor, szóval egy kicsit talán mégis az. Ez egy elég hülye dolog a részemről, de egyszerűen nem szívesen eszek olyasmit, amiben nyers tojás van. Vendégségben ha elém rakják, akkor persze eszek belőle - mégsem vagyok bunkó -, de ha lehet, akkor inkább kerülöm. Egy szó, mint száz: én meg a nyers tojás nem vagyunk barátok, úgyhogy bármennyire szeretem a tiramisut, ritkán eszem, mert csak a sajátomat eszem meg szívesen :) A tojás helyett tejszínhab kerül a krémbe lazításként, ezen kívül szinte olyan, mint az eredeti.

Hozzávalók:
  • 1 csomag - 20 dkg - babapiskóta
  • 3 csésze eszpresszó - frissen főzve a legjobb, lehet nescaféval is bohóckodni, de azzal nem lesz olyan finom
  • 50 dkg mascarpone vagy natúr krémsajt
  • 2 dl habtejszín
  • 4 evőkanál porcukor
  • 1 vaníliarúd
  • 2 kupak konyak vagy brandy
  • 3 evőkanál holland - cukrozatlan - kakaópor

A piskóták felét beleforgatjuk a kávéba - gyorsan, mert hamar megszívja magát, úgy pedig nem finom -, majd letesszük őket egy tál aljára. A krémhez felverjük a tejszínhabot, a mascarponét pedig kikeverjük a porcukorral, a vanília kikapart belsejével és a konyakkal, majd lazán beleforgatjuk a tejszínhabba. A krém felével megkenjük a piskótákat, majd jön még egy réteg piskóta, a tetejére pedig a maradék krém. Végül megszórjuk a kakaóval és mehet be a hűtőbe. Legjobb, ha legalább egy órát hagyjuk állni.
Vigyázat, nagyon gyorsan elfogy :)


Megjegyzések

Unknown üzenete…
Ezt ki fogom próbálni, a párom imádja a Tiramisut én meg még soha nem kóstoltam, mert viszolygok a nyers tojásos dolgoktól, nemhogy a krémektől, de a majonézt se vagyok hajlandó megenni, csak a tubusos boltit, ami soha nem látott tojást. Hülyeség, de ez van.
Lilla üzenete…
én is tojás nélkül csinálom :-) csak én tejszinízű pudingot keverek a mascarponeba.
ehhh most még éhesebb lettem...
Csibe üzenete…
Nekünk is van egy tojásmentes változat :)
Nagyon guszta tiramisut csináltál!
mandy tarragon üzenete…
Anges: én is viszolygok a nyers tojástól. Nagyon muszáj, akkor megeszem, de önszántamból... na arra várhatnának :D

Lilla: hm, ez sem hangzik rosszul. Megfőzöd, megvárod amíg kihűl és úgy bele?

Csibe: Köszi :) Te mivel helyettesíted a tojást?
Csibe üzenete…
Pudinggal :) meg is kellene keresnem a receptet - még anyu kapta valakitől - de kismanóm lekötött :))
mandy tarragon üzenete…
Majd ha lesz időd, felrakod a blogodra?
Unknown üzenete…
Szia,
Én is megcsináltam - isteni lett, Köszönöm! :)
Én egyáltalán nem eszem tojást pici korom óta, max. a rántotthusiban pl. - de ez így nagyon finom.
+ 1 TIPP: Én a középső krémrétegre szórtam friss áfonyát ;)
mandy tarragon üzenete…
Örülök, hogy ízlett :) Az áfonya is jó ötlet!

Népszerű bejegyzések