Birsalmasajt



Apukám szerzett valahonnan végtelen mennyiségű birsalmát, szóval, gondoltam meglepem egy kis birsalmasajttal :) Kihasználtam a hosszú hétvégét, előhalásztam anyukám kuktáját a szerény tetejéről és indulhatott a móka. Be kell vallanom, hogy nem vagyok elégedett a végeredménnyel: az íz tökéletes, viszont az állag... Hát, főzni kellett volna még valószínűleg, mert így inkább lekvár, mint sajt. Apu azért megvigasztalt, hogy neki ízlik így is :)

Hozzávalók:
  • 6 szép birsalma
  • kb 60 dkg cukor

A birsalmát nagyobb darabokra vágjuk, betesszük a kuktába, és felöntjük egy kis vízzel. Feltesszük főni, a forrástól számítva kb 25 percig. Ekkor átpaszírozzuk, így megspóroljuk a munkát a hámozással és magozással. A pürét lemérjük, ugyannyi cukrot kimérünk hozzá. A pürét főzzük, amíg teljesen be nem sűrűsödik, majd hozzákeverjük a cukrot és eloszlatjuk a folpackkal kibélelt formákban. Elvileg ki kellene belőle borulnia 1-2 napon belül, hát, nekem még folyt :(


Megjegyzések

Süti Bazár üzenete…
Gyere, lépj át hozzám Mandy, meglepi van! :-))
mandy tarragon üzenete…
Köszi, megyek :)
Wise Lady üzenete…
Szerintem egyáltalán nem baj, mert a lekvárt nagyon sokféle módon hasznosíthatod! Máskor mondd azt, hogy direkt nem sajtra főzted, nem vettük volna észre :D
mandy tarragon üzenete…
Wise Lady: legközelebb így teszek :) Viszont már úúúgy beleéltem magam, hogy majd ilyen klassz kis kosárka alakú "sajtjaim" lesznek...

Népszerű bejegyzések