Napraforgó kenyér



Augusztus elseje az aratás ünnepe a wiccáknál, ezen a napon kenyeret szokás sütni, majd elfogyasztani a családdal a bőség, jólét reményében. Van mérsékelten klassz kenyérreceptem, idén ezt készítettem el. Jutott belőle a Tejfakasztóra is, a marhapörkölt mellé :) A formázást Maxtől lestem el, ott képekkel illusztrálva megtalálható a fortély. Végre megfelelő a bolygóállás is ahhoz, hogy publikáljam a recepetet (értsd: nálam van a kép is, a recept is, internetem is van, időm is...)

Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 1 kocka élesztő
  • 1 teáskanál só
  • 1 teáskanál cukor
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 2,5 dl meleg víz
  • a tetejére szezámmag és olvasztott vaj

A kenyértészta hozzávalóit bedobtam a kenyérsütő üstjébe: alulra a vizet és az olajat, bele az élesztőt, a cukrot, rá a többit. Dagasztásra-kelesztésre állítottam, amikor kész lett, akkor megcsináltam a Maxtől ellesett praktikát. 180 fokon kb 30 perc alatt sült meg.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések