Bodzás palacsinta eperraguval





Itt a bodzaszezon, mire képes vagyok lepötyögni ezt a receptet, lassan el is virágzik, de azért lehet még találni szép virágokat :)
A bodzás palacsinta a palacsintás bodza kifordítása: a virágokat leszedtem a tányérokról, és belekevertem a palacsintatésztába. Az íze nem túl intenzív, de azért lehet érezni :)
Megkoronázásul pedig tettem hozzá eperragut, friss epret és még néhány virágot, a tetejét pedig megszórtam porcukorral.
Hozzávalók, kb 12 palacsintához:
  • 1 tojás
  • 3 dl tej
  • 2-3 dl szóda, attól függően, hogy milyen sűrű tésztát szeretnél
  • 30 dkg liszt
  • 0,5 csomag sütőpor
  • 4 nagy bodzavirág
  • 3 evőkanál olaj
A bodzavirágról leszedegetem a virágocskákat. Éljen a rekurzíó. :) A tojást felverjük, alaposan elkeverjük a tejjel és a sóval, majd apránként belekeverjük a sütőporos lisztet, ügyelve arra, hogy ne csomósodjon össze. Én ezt általában habverővel szoktam csinálni, azzal nem kell annyit dolgozni, hogy szép egyenletes legyen a tészta. Lustaság fél egészség :). Ekkor elkezdem lazítani a tésztát a szódával - ha nincs szóda, akkor jó lesz bármilyen olcsó szénsavas ásványvíz is, azokban sok a buborék- , amíg a kívánt állagú nem lesz, és beleszórom a virágocskákat. A tésztát legalább 20 percig pihentetem.

Ekkor újra felkeverem, ha kell még bele szóda, akkor teszek, és belekeverem az olajat. Van, aki nem keveri bele a tésztába, én azért szeretem beletenni, mert akkor nem kell aláönteni az olajat. A palacsintákat kisütöm, kicsit vastagabb lesz a tésztája, mint a normál palacsintának.


Hozzávalók az eperraguhoz:
  • 25 dkg eper
  • 4 evőkanál méz
  • 1 dl víz
  • 1 citrom reszelt héja
Az epret nagyobb darabokra vágom, összekeverem a mézzel és a vízzel, elkezdem melegíteni. Csak gyöngyözzön a ragu, ne hagyd forrni. Amikor az eper kicsit szétesik és a méz besűrűsödik, akkor lesz jó.A palacsintát megtöltöm friss, szeletelt eperrel, csorgatok rá a raguból, majd négybe hajtom, teszek rá még a raguból, megszórom porcukorral és szórok rá még a virágokból is.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések