A sajt, az összenyomó és a történet


A VKF XXIV. fordulójára neveznék ezzel a recepttel. A recept alapja régi családi receptgyűjteményből - a.k.a. kockás füzelapok - származik, csak valahogy kicsit átértelmeződött az alkotási folyamat közben. Például több tejföl van benne és kevesebb tej, valamint én a köménymagot is teljesen kihagytam, mert nem szeretem.

Hozzávalók:
1 kg liszt  
1 és 1/4 sütőmargarin
1 nagy pohár tejföl

20 dkg reszelt sajt
1 dl tej
1 tojás
1 csomag sütőpor


A hozzávalókból formázható tésztát kell gyúrni, apró gombóckákat kell formázni, azokat pedig sorbarendezni, hogy a sütéskor gyorsan lehessen őket adagolni.


A sajtos tallért mi egy rácsos céleszközzel szoktuk csinálni, családi örökség. Apai nagymamám sütötte régebben ezt a rágcsálnivalót mindenféle nagy eseményre, annyira ügyes volt, hogy egyszerre kettővel csinálta, összenyomónként kettő tallérral, tehát négyszer olyan gyorsan, mint én, nagyjából négyszeres mennyiséget. Anyukám és anyai nagymamám mindig emlegetik, amikor próbálkozom, hogy a mama annak idején hatalmas vájlingokat töltött meg egy délelőtt alatt. :) Hát, én ennyire sajnos nem vagyok ügyes, de azért szorgalmasan próbálkozom, anyai nagymamám közreműködésével.



Megjegyzések

"saját levében" üzenete…
A válaszlevelem visszapattant a címedről, de itt vagyok!

Népszerű bejegyzések