Tejberizs

Életemben először a kollégiumban főztem tejberizst, akkor nem sikerült valami jól. Fél délelőttös korcsolyázásból jöttünk meg éppen, és már nagyon éhesek voltunk. Az, akivel ettem, jobban, mint én. Többek között ez volt az oka annak, hogy a tej tocsogott a rizsen, a rizs viszont kemény maradt. Azóta többször is főztem, és legtöbbször jól sikerült. :) Nemsietős vasárnap reggelen kiváló reggeli.

Hozzávalók, 4 személyre:
6 dl tej
1 pohár rizs (2,5 dl)
1 rúd egész fahéj
1 kávéskanál őrölt fahéj
1 csomag vaníliáscukor
3 evőkanál cukor
kakaópor

A rizst az egész fahéjjal feltesszük főni a tejben, és puhára főzzük. Amikor megfőtt, kivesszük az egész fahéjat, a rizshez keverjük a cukrot, vaníliáscukrot és az őrölt fahéjat. Tálkákba tesszük, megszórjuk kakaóval.



Megjegyzések

Névtelen üzenete…
nekem kemény lett a rizs :D
mandy tarragon üzenete…
Hát, az nem jó. :) Nekem van, amikor még sok is ennyi tej ennyi rizshez, olyankor kicsit szét is fő. Magas lángon vagy alacsony lángon főzted?
Névtelen üzenete…
Most járok egy liternél, még mindig kemény, pedig majdnem elfőtte mindet. (Fedő alatt, lassú tűzön.)Remélem, jó lesz. :)
mandy tarragon üzenete…
Annyit kérdezhetek, hogy milyen rizsből főzted? Nekem a tejberizshez a B rizs vált be, azzal gyorsan megpuhul, de az A rizzsel múltkor nekem is elég kemény lett :(

Népszerű bejegyzések