Szezámmagos csirke


Kínai témában nem vagyok valami kísérletezős, ami az éttermi kínálatot illeti. Régebben, amíg kollégiumban laktam, rendszeres látogatója voltam a sarki kínainak, a tulaj mindig előre köszönt, eldurvult időszakomban csak annyit kérdezett, amikor meglátott: "ananászcirke szima risz?". Mostanában ritkábban megyek, és már mást is megkóstolok. Nekem a kolesz melletti kínai A Kínai,valahogy ott tudják csak az én ízlésemnek megfelelően elkészíteni az ételeket. Dehát, mint említettem már, a kínai messze, az éhség közel. Amit nagyon megszerettem mostanában, az a szezámmagos csirke, kicsit pepecs ugyan, de szerintem nagyon finom. Ha viszont gyors kaját szeretnél és csak egyedül vagy, akkor nem érdemes nekiállni, menj inkább el a kedvenc kínaidba. :)

Hozzávalók, 4 személyre:

2 csirkemellfilé
5 dkg szezámmag

olaj
a sütéshez

Pác:
őrölt fehérbors


cukor
1 teáskanál alkohol (kövezzetek, én tequilát használtam, mert az volt itthon)
1 teáskanál olaj

Panír:
0,5 csésze liszt (1 csésze = 2,5 dl)
0,25 csésze keményítő

1 teáskanál sütőpor

1 tojás
2 evőkanál olaj

0,5 csésze víz

Máz:
1/8 csésze méz
0,25 csésze cukor
1/8 ketchup
1 teáskanál chillipor


A csirkét feldaraboljuk, vékony csíkokra. Összekeverjük a páchoz a hozzávalókat és belekeverjük a csirkét. Állni hagyjuk, minél többet, annál jobb, pár órát feltétlenül kell.


Elkészítjük a panírt, összekeverjük a hozzávalókat és állni hagyjuk 10-15 percet. Palacsintatészta sűrűségű tésztát kell kapnunk, ha ennél folyékonyabb, akkor tegyünk bele még egy kis lisztet.


Az olajat feltesszük melegedni, az a cél, hogy folyamatosan gyöngyözzön, de ne legyen túl forró, mert akkor megég a panír, a hús viszont nem sül át. A húst a tésztába forgatjuk, és az olajban aranybarnára sütjük. A kisült falatkákat lecsöpögtetjük.

Íme a munkaterület közelről :)

A mázhoz a hozzávalókat összekeverjük és addig melegítjük, amíg a cukor el nem olvad. Nem forraljuk fel, csak melegítjük! A kisült csíkokat megforgatjuk a mázban, majd megszórjuk szezámmaggal.




Megjegyzések

Névtelen üzenete…
Szuper! Köszi a receptet, ezt tutira megcsinálom, az sem baj hogy pepecs :))))
mandy tarragon üzenete…
remélem ízleni fog :)

Népszerű bejegyzések